Dag 5: 15-04-2015 - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Mart Analbers - WaarBenJij.nu Dag 5: 15-04-2015 - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Mart Analbers - WaarBenJij.nu

Dag 5: 15-04-2015

Door: Mardy

Blijf op de hoogte en volg Mart

15 April 2015 | Nederland, Schiphol

Lieve lezers,

Ook vandaag was weer een mooie dag. Na de losbandige avond van gisteren mochten we uitslapen, om 's middags naar het 'nopje' te gaan, wat staat voor Nederlands Onderwijs in Praag. Eenmaal aangekomen kregen we een rondleiding door deze internationale school. Op deze school werd er ook Nederlands gegeven aan kinderen uit alle uithoeken van de wereld. Wij mochten een les voorbereiden voor deze kids. Het waren twee groepen: groep 3 en groep 8. Mardy (en anderen) mocht lesgeven aan groep 8. Onder het Praagse zonnetje werd er buiten lesgegeven. De les begon met een voorstelrondje. Daarna werd er drama gedaan. In tweetallen moest er een emotie en een plaats worden uitgebeeld. Aansluitend werd er door de kids een raadsel opgelost. De les eindigde met een variant op het spel '30 seconds'. De kinderen (en wijzelf ook) vonden het hartstikke leuk om te doen. In de avond werd Michel's verjaardag gevierd in een Braziliaans restaurant. In dit all you can eat restaurant kwamen de obers langs met spiesen vlees, al een hele ervaring op zich. Na ons daar tonnetje rond gegeten te hebben gingen we met de metro weer naar het hostel. Eenmaal aangekomen was er een supriseparty voor Michel georganiseerd met liters bier en cadeautjes. Ook deze nacht bleef het nog lang onrustig in hostel Marabou.