Dag 4: 14-04-2015 - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Mart Analbers - WaarBenJij.nu Dag 4: 14-04-2015 - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Mart Analbers - WaarBenJij.nu

Dag 4: 14-04-2015

Door: Mardy

Blijf op de hoogte en volg Mart

14 April 2015 | Nederland, Schiphol

Hallo lezers,

Waar er gisteren ook vroeg opgestaan werd, was dat deze keer ook het geval. Om 8:00 uur moest iedereen klaar staan om naar het child development center te gaan. Dit is een center voor kinderen met autisme en meervoudige beperkingen. Onder begeleiding van Sanne en Hinke werden we naar het juiste adres gebracht. Althans, dat dachten ze. Na eerst bij een verkeerde klas naar binnen gelopen te zijn, kwamen we op de juiste bestemming aan. De groep werd hier in tweeën gesplitst, de ene helft kreeg een rondleiding door het gebouw en de andere helft kreeg een (geluids)therapie te zien. Daarna wisselden de beide groepen. De rondleiding was wel zo ongeveer wat we verwacht hadden van een school voor kinderen met autisme en meervoudige beperkingen. Overal hingen pictogrammen en waren er naambordjes. Elk kind had zijn eigen tafeltje, zijn eigen werkjes en zijn eigen kluisje. We namen ook nog een kijkje in de keuken bij een fysiotherapeute die een kind met meervoudige beperkingen aan het behandelen was (wat overigens tot veel gekrijs leidde). De eigenaresse vertelde vol trots dat ze aan het uitbreidden waren en dat ze dit zonder hulp van sponsoren en vrienden niet konden doen. Daarna was het de beurt om een (geluids)therapie bij te wonen. We werden meegenomen naar een kamer met veel sfeerverlichting en zachte vloeren. Hierin werden 3 kinderen met ernstige meervoudige beperkingen gelegd. 2 begeleiders ontfermden zich over de kinderen. Het thema was zee. Door middel van de sfeerverlichtingen werd er een rustgevende omgeving voor de kids gecreëerd. Daarna werden er liederen gezongen en mochten de kinderen tot rust komen met een soort discolamp. Aan het einde van de sessie werden de kinderen in een soort wiegje met snaren eromheen gelegd. Deze snaren zorgden ervoor dat er trillingen door de kinderen kwamen. Het resultaat hiervan was dat deze normaal zo drukke kinderen nu heel rustig werden. Na het bezoekje aan het child development center gingen we het joods kerkhof bezoeken. Ook werden de bijbehorende synagoges bezocht. Na deze cultuursnuiverij werd er een snelle hap gegeten, want iedereen ging zich opmaken voor de kroegentocht. Door een vriendelijke negroïde jongeman (lees: Mickey) werden we opgehaald bij ons hostel en de stad in gebracht. Wat volgde was een groot festijn met liters bier, cocktails, wijn en wodka. Sommigen haalden de einde van de avond niet, anderen bleven tot lang in de stad en gingen weer naar huis toen het weer licht werd. Kortom: het was een wilde avond.

Mart

Hallo allemaal, Ik zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Mart, maar mijn vrienden noemen mij Mardy. Ik ben een spontane jongen en houd van bier, voetbal en Mirjam. Ik hoop samen met mijn fantastische medereizigers een fantastische week te beleven. Ik zal er mijn best voor doen. Heel veel kusjes, Mardy

Actief sinds 11 April 2015