Dag 3: 13-04-2015 - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Mart Analbers - WaarBenJij.nu Dag 3: 13-04-2015 - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Mart Analbers - WaarBenJij.nu

Dag 3: 13-04-2015

Door: Mardy

Blijf op de hoogte en volg Mart

13 April 2015 | Nederland, Schiphol

Hallo lezers,

Om christelijke tijden werd er opgestaan om om 10:00 uur een rondleiding te krijgen bij de Charles University, dé universiteit van Praag. De groep liep echter wat vertraging op, waardoor we er een paar minuutjes later waren. Aangekomen kregen we zoals gezegd een rondleiding door het universiteitsgebouw. Het gebouw zag er een beetje uit als een soort kasteel, met overal portretten en grote zalen. We kregen informatie over het ontstaan van de universiteit, de faculteiten, de rectoren, het gebouw en nog veel meer. Na het bezoekje aan de universiteit was er tijd om ergens wat te gaan lunchen, om 14:45 uur moest er weer verzameld worden bij het hostel. Vanuit het hostel vertrokken we naar de faculteit van pedagogiek hier in in Praag. Daar kregen we een college van de faculteitsvoorzitter. Zij vertelde ons onder andere dingen over hoe het onderwijssysteem hier in Praag eruit zag en wat algemene informatie over Praag en Tsjechië. Na het college werd er gegeten in een pizzeria (andere dan gisteren, wel allebei goede pizza's incl. tiramisu (deze was beter dan die van gisteren, maar nog steeds niet beter dan die van mijn mo)). Na het eten werden er nog verscheidende foto's gemaakt bij de Karelsbrug, alvorens we terugkeerden naar het hostel. Daar werden weer de nodige biertjes genuttigd en bleef het lang onrustig (maar niet voor Mardy, want die was moe en ging op tijd slapen).

  • 15 April 2015 - 15:42

    Monique :

    Slijmerd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mart

Hallo allemaal, Ik zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Mart, maar mijn vrienden noemen mij Mardy. Ik ben een spontane jongen en houd van bier, voetbal en Mirjam. Ik hoop samen met mijn fantastische medereizigers een fantastische week te beleven. Ik zal er mijn best voor doen. Heel veel kusjes, Mardy

Actief sinds 11 April 2015
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 2300

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 18 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: